Donderdag 12 juli dag 7, jarig!

12 juli 2018 - Chartres, Frankrijk

De dag begon weer vroeg, 6 uur opgestaan en meteen gaan inpakken. Havermout gekookt op mijn eigen gaspitje op de grond naast de keukentafel. 7:30 zat ik weer op de fiets en er stond meteen een helling van 7% 3 kilometer het dorp uit op mij te wachten. Ik had weinig andere opties dan het aan te gaan. Daar begint namelijk de laatste berg voor dat je afdaalt naar het Seine dal. Steil omhoog, ongeveer op 200 meter en dan steil naar beneden. Daar beneden was het druk en behoorlijk heftige mensen. Uitgebrande scooter en een rij huizen. Humm maar snel doorfietsen. Eerst de Seine over zien te komen, twee super smalle bruggen waar auto’s en vrachtverkeer overheen denderden. Ik ben op het super smalle wandelpad gaan lopen en werd bijna door een vrachtwagen van de brug gewaaid. Aan de overkant begon de klim weer uit het Seine dal. Lekker gelunched bij een kerkje met een rode deur onder een boom. Rond half voer kwam ik Chartres aan. Deze laatste dag had ik toch wel echt veel pijn aan mijn benen. De verzuring trok niet meer weg. Aangekomen op de camping in Chartres zat daar ook een Nederlands stel die er wel gezellig uit zagen. Bij hun in de buurt mijn tent opgezet. Gezellig gekletst en toen de stad ingegaan. Eerst naar de kathedraal daar een mis bijgewoond en de stempel gehaald. En lekker een pizza gegeten. Terug op de camping zaten Anja en René er ook weer. Gezellig wat gedronken en gekletst. Wat een leuke verjaardag!

1. Anita:
    14 juli 2018
    Goed gedaan Meike en toch nog contact op je verjaardag🎂