Dag 4 Frankrijk in fietsen

9 juli 2018

maandagochtend 9 juli. Weer vroeg opgestaan en een best wel natte tent ingepakt. Mijn eerste doel was Doornik centrum bezoeken maar ik was nog duf en mij lijf deed hoer en daar wat pijn waardoor ik prompt de verkeerde kant op reed in Doornik. De weg was snel weer gevonden met dank aan Google maps. Het centrum doorgefietst hier en daar een foto genaakt en gewacht tot de vvv openging voor een stempel. Z’on stempel word steeds toffee om ze elke dag te verzamelen. Net de Elfstedentocht ;-)) Daarna maar snel verder gefietst want ik wilde toch weer een slag maken deze dag maa dat viel nog niet mee, ik voelde me super sloom. Na 35 kilometer was er dan eindelijk een café geopend. Grand café besteld, heerlijke doping! Lekker met de koffie op het terras kwam er een stel aangefietst op een tendumfiets. Nederlanders en we hebben gezellig samen koffie gedronken. En spontaan betaalde hij mijn koffie. Dank! De heuvels werden steeds een beetje hoger en de afdalingen steiler. Maar na de koffie en daarna de lunch kon ik de wereld aan. Toen ik aan het lunchen was kwamen er twee dames  de bocht om, ik had ze even daarvoor in een oog hoek gezien toen ik behoorlijk hard de bocht nam in een hander dorp. Twee Nederlandse dames ui Breda. Even de waar en waaroms uit gewisseld. Ik zou ze later weer inhalen, ik fietst wat sneller dan zij. De laatste 30 kilometer vielen weer tegen (110 kilometer). St Quentin daar was ik om 18:30. Jeugdherberg en stadscamping. Vreemde lui stonden daar met hun tentjes. Sanitaire was matig maar wel een supermarche in de buurt. Tent opgezet, eten gehaald en gekookt. Was nog best lekker. Oei dat op de grond zitten kreeg ik flinke rugpijn van. Vroeg naar bed. Het werd helaas een slechte nacht. Heel veel wakker gelegen. Maar een paar uur geslapen. En minden in de nacht de tent strakker gezet omdat hij stond te klapperen. Ik ga slapen morgen schrijf ik over vandaag.Foto’s kan ik helaas niet uploaden omdat hier geen WiFi is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    10 juli 2018
    Tjonge dat doe ik je niet na... In een tentje met je zere lijf. Top bezig en wat fiets je hard.
    Dikke knuffel