Dag 5

10 juli 2018 - Lachelle, Frankrijk

Dinsdagochtend vertrok ik rond 8:00, ik had een super brakke slechte nacht achter de rug bijna niet geslapen. De camping had geen lekkere sfeer. S’ochtends om 5:30 ging er een man al staan praten met een ander en toen ging hij ook nog eens de wc’s schoonmaken. Het eerste stuk was weer lekker wind mee langs de Somme. Na een kilometer of 15 boog de weg af naar het westen. En kreeg ik meer tegenwind. Ik was erg moe van de slechte nacht en zat niet zo lekker in mijn vel. In Noyon ben ik eerst de kathedraal gaan bekijken. Daar zat een man in een soort winkeltje, ik dacht dat hij de entree vroeg maar hij wilde mij alleen een stempel voor in mijn boekje. Nadat ik de kerk was omgelopen was hij weg. Alsof hij op mij had zitten wachten. In het stadje een kop koffie gedronken en lunch gekocht. Toen ik s’middags in Compiègne aankwam had ik niet meer zoveel energie over om nog verder te fietsen na z’on slechte nacht. Ik ben 7 km buiten Compiègne een slaapplek gaan zoeken. Er stond een pelgrims gites in Lachelle. Dus ik bellen maar daar kwam ik niet helemaal uit. Eerst heb ik in een soort paniek een vriendin gebeld die Française is. Misschien kon zij me helpen?? Maar zij zat in vergadering. Ik ben het dorpje ingefietst en maar naar het adres gereden. Het huisje was naast het huis van de Marie. Ze liet mij binnen en heb daar gewacht tot meneer Hinault kwam om het geld op te halen en instructies te geven. Super aardige mensen! Ik heb er tien keer beter geslapen dan de nacht ervoor! Deze dag maar 82 kilometer gereden.